Recenzie zákazníkov

Pali

Bol som v servise na dekarbonizacii palivového systému vodíkom. Svietil mi dpf filter a vstreky, auto menej ťahalo, max 150kmh (v minulosti cez 170kmh) Trafic II, 170000km, 2012.

Posledný polrok som jazdil veľmi krátke trasy. Milý personál pripojil hadicu s vodíkom do sania a začalo sa s čistením. Trvalo to od príchodu po odchod asi 1h a 20min. Počas čistenia pán stále kontroloval či je všetko v poriadku ( teplota motora, ďalšie chybové hlášky, množstvo vodíka privádzaneho do motora).

Po 60min pri 2500rpm som povytacal motor aby z neho vyšlo čo ešte mohlo a hlavne z palivového systému dostal zvyšky vodíka. Následne bolo auto pripojené na diagnostiku kde boli chybové hlášky vymazane a opätovne skúšanie toho či sa nejaké objavia. Neobjavili. Na otázku personálu či ten motor ide potichšie som nevedel odpovedať nakoľko som chcel byt pri aute celých 60min , tak som bol ohučaný. Moja chyba bola, že som mal malo chladiacej kvapaliny – pán ju chcel doliať ale museli by sme cely proces ukončiť a na novo spúštať.

Motor to ustal bez prehriatia aj bez doliatia. Odporúčam si skontrolovať cely chladiaci systém nakoľko auto stojí a beží vo vyšších otáčkach, ( v mojom prípade bolo auto na slnku a bolo fakt horúco) mať dosť nafty a nederavy výfuk.

Po odchode zo servisu som si neskôr ( už neohučaný) všimol , že fakt motor ide potichšie, na takú istú jazdu po meste ( rpm) mám menej zošliapnutý akceleračný pedál – z toho mi vychádza, že budem mat menšiu spotrebu ( neviem to hneď nemám palubný PC), je živšie, auto opäť vie ísť cez 170kmh ( predtým 150kmh). Celkový pocit mám dobrý, vidím v tom budúcnosť ako ,,povinnú,, jazdu pred Stk a emisnou, tak ako pravidelne mením olej tak raz za rok pripadne za dva chodiť na vodík. Odporúčam.

Roman

Navštívil som Autogarnet na Kopčianskej ul 16 v Bratislave, za účelom dekarbonizácie motora a prídavných komponentov, súvisiacich so spaľovacím motorom.

Ak by som chcel dať dekarbonizovať motor iným spôsobom, musel by som dať rozobrať v podstate celý motor a samozrejme aj DPF filter, katalyzátor, EGR ventil a podobne …., čo by samozrejme stálo obrovskú sumu, mnohonásobne vyššiu, ako je cena dekarbonizácie bez demontáže agregátov vodíkom.

Vlastním motorové vozidlo Citroën C4 r.v. 2012, 1,6 HDi, 82 kW. Najazdených 147 000 km. Najprv som si naštudoval na internete čo to vlastne dekarbonizácia motora je, ako sa vykonáva a čo môže človek od tohto zásahu očakávať. Bol som práve pred termínom EK a TK a už dlhšie ma trápil dosť nepríjemný zvuk, klepotanie, ktoré vydávala jedna vstrekovacia tryska. Nečakal som síce nejaké zázračné odstránenie toho klepotu, ale dúfal som, že by to mohlo trochu pomôcť.

Dostavil som sa na dohodnutý čas do servisu a po zohriati motora a krátkej príprave zariadenia na dekarbonizáciu motora, mohol celý proces začať. Počas priebehu dekarbonizácie sa motor postupne dostával do oveľa kultivovanejšieho chodu ( pri prečisťovaní DPF filtra, katalyzátora a EGR ventilu aj postupne klesala dymivosť pri uvoľňovaní usadenín z  uvedených komponentov ) na čo dôsledne dohliadal servisný technik. Po ukončení procesu dekarbonizácie som ihneď zaregistroval oveľa kultivovanejší a tichší chod motora a bol som zvedavý, ako sa bude motor správať počas skúšobnej jazdy.

Opäť ďalšie prekvapenie, motor získal oveľa lepší ťah a akcelerátor som zrazu nemusel tlačiť do strednej polohy, tak ako pred dekarbonizáciou ale motor perfektne ťahal aj pri najmenšom zošliapnutí akcelerátora (som druhý majiteľ vozidla a nevedel som aké boli jazdné vlastnosti, čo sa týka výkonu motora, keď bolo vozidlo nové, teda som netušil, že  vozidlo bolo pôvodne oveľa živšie).

Aj to klepotanie vstrekovacej trysky sa výrazne stíšilo. Nakoniec som, ale ešte pred EK a TK dal vymeniť všetky vstrekovacie trysky, pri teste motora v CITROËN SERRVISE sme zistili, že sú už pred koncom životnosti a nechcel som mať s tým do budúcna problémy (bohužiaľ u dnešných vozidiel je životnosť vstrekovacích trysiek jednoducho obmedzená cca na 150 000km, aj vzhľadom na to, že vozidlo, ktoré vlastním má emisnú normu EURO 6 za podpory syntetickej močoviny a filtra pevných častíc DPF, EGR ventilu a katalyzátora). Nakoniec výsledok EK bol dymivosť  0,01 m-1(povolená maximálna hodnota  je 0,30,m-1 ) a rozptyl bol 0,0000, čo je neskutočný výsledok pri 7 ročnom vozidle s najazdenými cca 150 000 kilometrami.

Mechanik na EK a TK sa ma opýtal, či som menil na vozidle motor, lebo namerané hodnoty boli pomaly lepšie ako pri novom motore.

Zhrnutie mojej návštevy autoservisu za účelom dekarbonizácie motora je nasledovné- zlepšenie kultivovanosti behu motora – zvýšenie výkonu (asi na pôvodný výkon nového motora)-vysoký výkon už pri nepatrnom zošliapnutí akcelerátora – perfektné namerané hodnoty na EK, takmer nulová dymivosť, znížená spotreba paliva v mestskom režime z cca  6,7 l/100 Km na cca 4,7 l/100 Km, jednoznačne sa mi táto investícia do dekarbonizácie motora vyplatila.